معرفی 7 شغل اینترنتی پرسود در ایران

سفارش طراحی سایت

سفارش طراحی گرافیک

مطالعه بیشتر

معرفی 7 شغل اینترنتی پرسود در ایران

انواع شغل های اینترنتی پرسود در ایران سبب شده تا این روزها بسیاری از مردم، مشاغل خانگی را به کار در محیط‌های اداری و بیرون از منزل ترجیح دهند، اگر شما هم به دنبال یک شغل اینترنتی نون و آب‌دار هستند، تا پایان این بخش از مجله کسب و کار آرتان پایا همراه ما باشید.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید...

شغل اینترنتی پرسود با درآمد میلیاردی و میلیونی در ایران کدام است؟ اگر پاسخ پرسش مذکور را نمی‌دانید، تا پایان این بخش از مجله کسب و کار آرتان پایا همراه ما باشید و با انواع شغل اینترنتی پرسود در ایران و جهان آشنا شوید.

سئو و بهینه‌سازی سایت

سئو و بهینه‌سازی سایت یک شغل اینترنتی پرسود است که این‌روزها در ایران سروصدای زیادی به پا کرده و همه در پی یادگیری یا کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستند. دیجی کالا، ترب یا نی‌نی سایت را می‌شناسید؟ وبسایت‌هایی که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن فراهم است و روزانه افراد زیادی در پی بهره‌مندی از خدمات آن هستند. این سایت‌ها بدون شک اگر در نتایج جستجوی گوگل، رتبه اول نباشید، حتما در صفحه اول نمایش داده شده و در بیشتر مواقع به نیاز کاربر پاسخ می‌دهند.

سئو و بهینه‌سازی سایت هم دقیقا همین است! با استفاده از این مهارت، جایگاه و رتبه وبسایت در نتایج جستجو بهبود می‌یابد و به سایت شما کمک می‌کند تا افراد بیشتری از آن بازدید کنند.

بیشتر بخوانید

از این‌رو افرادی که سایتی برای خود دارند، به دنبال سئو و بهینه سازی آن هستند تا بتوانند جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشند و درآمد خود را افزایش دهند. به همین خاطر شما هم می‌توانید با یادگیری این مهارت و پذیرش پروژه در منزل، درآمد خوبی به دست آورید.

با این اوصاف شاید فکر کنید که سئو و بهینه سازی، شغلِ راحت و بی‌دردسری باشد! دراین باره باید بگوییم که هر شغلی به هر حال سختی‌های خودش را دارد. به طور مثال الگوریتم‌های گوگل مدام در حال آپدیت و به‌روزرسانی هستند و همواره رقابت بر سر کسب رتبه تنگاتنگ بوده است. بنابراین اگر قصد فعالیت در این زمینه را دارید، باید همواره بر روی مهارت خود کار کنید و اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید.

معرفی 7 شغل اینترنتی پرسود در ایران

طراحی سایت

در سال‌های اخیر شاهد رونق کسب‌وکارهای اینترنتی بودیم و به همین دلیل امروزه اغلب مردم برای برندسازی و افزایش درآمد، فعالیت خود را با فضای مجازی و دنیای وب گره می‌زنند. در این میان، طراحی سایت هم طرفداران پروپاقرص زیادی پیدا کرده و اغلب مشاغل برای خود وبسایتی دارند که خدمات و محصولات‌شان را از طریق آن، به مردم سرتاسر دنیا معرفی می‌کنند.

به‌طور مثال اگر سوپرمارکت سرکوچه یک سایت برای خود داشته باشد، مشتریان می‌توانند کالای دلخواه خود را به صورت آنلاین سفارش دهند. حتی گردشگری و سفر هم با این کار آسان‌تر از گذشته شده است. چرا که وقتی هوس سفر کردید،‌ تنها کافیست سری به وبسایت‌های تور و گردشگری یا فروش بلیط بزنید و با اطلاع از قیمت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیم خود را جهت سفر به اقسا نقاط دنیا بگیرید.

به همین خاطر بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و سنتی هم تصمیم گرفتند با سفارش طراحی سایت، فعالیت خود را در بستر وب آغاز کنند و شانس‌شان را برای کسب درآمد بیشتر افزایش دهند. بنابراین اگر مهارت طراحی سایت را فرا بگیرید،‌ خیلی راحت می‌توانید در این روزها که بازار تقاضای سایت و سئو پررونق است، درآمد فوق‌العاده‌ای از این راه به دست آورید و طراحی سایت را به چشم یک شغل اینترنتی پرسود در ایران ببینید.

هنر گرافیک و طراحی

از قدیم‌الایام تا به امروز هنر و طراحی، جایگاه ویژه‌ای در بین مردمان داشته است و همواره برای جذابیت کار، از زیباسازی آن دریغ نمی‌کرند. در این میان، طراحی یک بنر زیبا برای سایت یا پست و استوری جذاب برای سوشال مدیا سبب جذب مخاطب می‌شود. حتی اغلب کسب و کارها برای معرفی خدمات و محصولات خود تراکت و کاتالوگ‌های زیبایی طراحی می‌کنند که در نگاه اول، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این روزها هم که فریلنسری و دورکاری رواج زیادی داشته، بسیاری از شرکت‌ها و کارفرماها، پروژه‌های طراحی و سفارشات گرافیکی خود را برونسپاری می‌کنند. این یعنی شما می‌توانید در منزل خود و از راه دور، برای سازمان‌ها و شرکت‌های مختلفی کار‌ کنید و با آماده‌سازی سفارشات گرافیکی آن‌ها، درآمد قابل قبولی به دست آورید.

فلذا اگر با فتوشاپ، ایلاستریتور و دیگر نرم‌افزارهای طراحی آشنا هستید و مهارت کار با آن را دارید، می‌توانید از طریق سایت‌های فریلنسری و ارتباطات خود، سفارشات متعددی پذیرفته و کسب‌وکار خانگی خود را در قالب یک شغل اینترنتی پرسود راه‌اندازی کنید.

اگر هم قصد دارید کار خود را بیشتر از این گسترش دهید و برند خود را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که یک وبسایت برای خود راه‌اندازی نمایید. سپس با ارائه نمونه کارهای خود در آن و معرفی خدمات خود به مشتریان، سفارشات و درآمد خود را بیشتر کنید. در همین راستا ما در آژانس تبلیغاتی آرتان پایا آماده ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت، طراحی سایت، کمپین‌های تبلیغاتی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و… به شما عزیزان هستیم و صفرتاصد پروسه رونق کسب‌وکارتان در فضای مجازی را برعهده می‌گیریم. بنابراین تنها کافیست با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا با بهره‌مندی از خدمات ما، برند خود را به شهرت برسانید.

ترجمه و تایپ محتوا

ترجمه و تایپ هم دو مورد دیگر از شغل های اینترنتی پرسود در ایران است که افراد زیادی حول محور آن فعالیت دارند. برای کسب درآمد از این راه می‌توانید به سایت‌هایی که بین کارفرما و فریلنسر ارتباط برقرار می‌کنند، سر بزنید و با ارسال رزومه و نمونه کار خود برای مشتریان، سفارشات ترجمه و تایپ را قبول کرده و از این طریق به کسب درآمد برسید.

البته غیر از مراجعه به سایت‌های‌ فریلنسری، خودتان هم می‌توانید دست به کار شوید و با راه اندازی یک سایت و حتی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی،‌ برند خود را به مردم معرفی کنید و به نوعی برای مهارتی که دارید،‌ بازاریابی نمایید.

بیشتر بخوانید

از روش‌های دیگر برای دریافت سفارش تایپ و ترجمه این است که به گروه‌های دانشجویی سر بزنید و پروژه دانشجویانی که نیاز به ترجمه و تایپ دارند را بر عهده بگیرید.

زیرا بسیاری از دانشجویان ارشد و دکتری، فرصت چندانی برای ترجمه یا تایپ ندارند و برای صرفه‌جویی در وقت خود، ترجیح می‌دهند کار را برونسپاری کنند. حتی بسیاری از مجلات خبری و روزنامه‌ای هم نیاز به تایپیست و مترجم دارند و بدون شک برای کسی که مهارتی در این دو زمینه داشته باشد، کار بسیار است و خیلی راحت می‌تواند درمنزل به درآمد قابل قبولی برسد.

معرفی 7 شغل اینترنتی پرسود در ایران

همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چند سالی است که به عنوان یک شغل اینترنتی پرسود در ایران شناخته شده است و دیگر به جای اینکه در فضای آفلاین به شکل سنتی انجام شود، حالا وارد دنیای مجازی شده و به طور گسترده در بستر وب و شبکه‌های اجتماعی پیاده‌سازی می‌شود.

در این روش، یک فرد که وظیفه بازاریابی و همکاری در فروش را برعهده دارد، با انتشار لینک خرید در قالب محتواهای متنی، ویدیویی و… در فضای مجازی، کاربر را ترغیب به خرید کالا یا  بهره‌مندی از خدمات یک سازمان یا فروشگاه می‌کند و در ازای فروشی که انجام می‌شود، پورسانت می‌گیرد‌.

بد نیست بدانید که این ایده در سال ۱۹۹۶ برای اولین بار توسط سایت آمازون ارائه شد و امروزه در ایران سایت‌های بسیاری مانند دیجی کالا، پیندو و… با بهره‌گیری از این ترفند،‌ فروش خود را تا چند برابر افزایش می‌دهند. اگر تمایل دارید که به یک دیدگاه کلی از افیلیت مارکتینگ برسید، باید بگوییم که این صنعت سه کاراکتر اصلی دارد که در ادامه به بررسی ماهیت هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • مشتری: متقاضی یا مشتری کسی است که بر روی لینک افیلیت مارکتر کلیک کرده و به قصد خرید محصول یا دریافت امتیاز از سایت بازاریاب، وارد وبسایت هدف می‌شوند.
  • فروشنده: وبسایت‌هایی که بازاریاب قصد فروش محصول یا تبلیغ خدمات آن را دارد، نقش فروشنده را داشته و به واسطه عرضه محصول خود، پورسانتی به بازاریاب می‌دهند.
  • ناشر: کسی که با نقش مارکتر سعی در فروش محصولات دارد، به عنوان ناشر در وبسایت خود محتوا تولید کرده و لینک خرید را همراه با آن منتشر می‌کند تا مشتریان با کلیک بر روی آن، خرید خود را انجام و پورسانتی به ناشر تعلق گیرد.

تولید محتوا و نویسندگی

اگر قلم خوبی دارید و علاقه مند به نویسندگی هستید، می‌توانید برای بلاگ‌ها و وب‌سایت‌های مختلف یا حتی انواع پلتفرم‌های اجتماعی محتوای متنی جذاب تولید کنید.

اگر هنوز برایتان سوال است که یک تولید کننده محتوا دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؛ باید بگوییم که وقتی سوال خود را در گوگل سرچ می‌کنید، نتایج مختلفی برایتان نمایش داده می‌شود. این نتایج همان مقاله‌ای است که نویسنده خلق کرده تا پاسخ نیاز کاربر داده شود.

البته همانطور که چندی پیش بدان اشاره شد، نویسندگی و تولید محتوا تنها در بستر بلاگ خلاصه نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید از طریق کپشن نویسی و تولید محتوا برای اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و… هم کسب درآمد داشته باشید.

این شغل که در سال‌های اخیر رواج بسیاری داشته و افراد زیادی به فعالیت در حوزه مربوطه روی آورده‌اند، به عنوان یک شغل اینترنتی پرسود شناخته شده است و کسی که استعداد خوبی در نویسندگی داشته باشد، می‌تواند در منزل با قبولی سفارشات تولید محتوای متنی، به درآمد مطلوبی از این طریق برسد.

معرفی 7 شغل اینترنتی پرسود در ایران

گویندگی و صدا پیشگی

علاوه بر تمام مواردی که تا اینجای صحبت‌ها بدان اشاره شد، گویندگی هم جایگاه ویژه‌ای در لیست شغل های اینترنتی پرسود داشته و اگر صدای جذاب و لحن رسایی داشته باشید، می‌توانید با فعالیت در این حوزه موفق به کسب درآمد شوید.

بیشتر بخوانید

چرا که روزانه افراد و سازمان‌های زیادی به قصد تبلیغات،‌ گویندگی کتاب‌های صوتی، تولید پادکست، صداپیشگی مستندات، انیمیشن‌ها و… در جستجوی افراد خوش صدا هستند. به همین خاطر بازارکار فوق‌العاده‌ای داشته و اگر صدای خوبی داشته باشید، بدون شک فرصت‌های جذابی در این مسیر پیش رویتان قرار خواهد گرفت. در ضمن برای فعالیت در حوزه گویندگی به صورت دورکار، به یک میکروفون حرفه‌ای و یک سیستم برای ادیت صدا خود نیاز خواهید داشت.

جمع بندی انواع شغل اینترنتی پرسود در ایران

دراین مطلب به بررسی ویژگی‌ها و معرفی انواع شغل اینترنتی پرسود در ایران پرداختیم و دانستیم که می‌توان در منزل با دسترسی به اینترنت و کامپیوتر، و کسب مهارت‌های لازم در حوزه مربوطه به درآمدزایی رسید. امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و پاسخ پرسش‌های موجود در ذهن‌تان را یافته باشید. لطفا شما هم تجربیات و پیشنهادات خود را پیرامون موضوع مطرح شده، در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران آرتان پایا مگ به اشتراک بگذارید تا این سری ما از معلوماتتان بهره‌مند شویم. ضمنا برای بهره‌مندی از خدمات این مجموعه، کافیست با شماره تلفن‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و خواسته خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.